Web oficial de l'Associació de jugadors
veterans de bàsquet del FC Barcelona

Web oficial de l'Associació de jugadors veterans de bàsquet del FC Barcelona

Narcís Armadà

1926: Va jugar el primer partit oficial del F.C.Barcelona

Equipo basquet FCBarcelona temporada 1926

Un dels primers equips del Barça amb Narcís Armadà Colom de protagonista

Narcís Armadà jugant

Armadà protagonista d’una jugada en un dels primers partits del Barça

Equipo basquet FCBarcelona temporada 1926 jugant

Els partits reunien ja  una bona quantitat d’espectadors

Narcís Armadà

Narcís Armadà va ser un dels pioners del bàsquet barcelonista

Ho vols compartir?

Narcís Armadà Colom va ser un dels pioners del bàsquet català i va integrar el primer equip barcelonista. Va ser el 19 de Desembre de 1926 amb els Sants com a rival i al costat de Armadà van estar Gómez, Rodoreda, Alvet, Cardús, Mach, Modrego, Mons, Alonso i Carbonell.  Armadà encara no havia complert els 18 anys (va néixer a Barcelona el 30 de Desembre de 1908) però ja portava molts anys lligat al bàsquet.
Als 10 anys jugava en l’infantil al Orfeó de Sants. En 1924 va fitxar per F.C.Barcelona arribant a disputar una final del Campionat de Catalunya que va perdre per 4-8. Va inaugurar les instal·lacions del Sol de Baix en la Travessera de Les Corts, va jugar aquell primer partit i va estar en el Barça fins a 1936 per a acabar la seva carrera com a entrenador-jugador amb el Centre Catòlic de Sants i després va ser membre de la Federació Catalana i també Vicepresident del Col·legi Català d’Àrbitres. El periodista català Emili Arnau en el seu llibre “Bàsquet a Catalunya” va recollir una anècdota contada pel propi Armadà que la va viure al Sol de Baix: “Ens enfrontàvem Barça i Europa quan encara jugava amb set jugadors per equip. L’Àrbitre, senyor Ros, va expulsar a dos visitants per joc violent. Al final guanyem per 2-0 amb tangana inclosa i els de l’Europa van agredir a l’àrbitre. Presenciar el partit el porter de Futbol del Barça, l’hongarès, Platko, que portava un gos molt gran. Degudament incentivat el gos va sortir en defensa de l’àrbitre i va aplacar els furiosos jugadors d’Europa. Es pot dir que va salvar la vida de l’àrbitre ja que, sense el gos va estar amagat durant tres hores en el vestuari “.

Va arribar al Barça als 17 anys, va disputar una final del Campionat de Catalunya, i va inaugurar les instal·lacions del Sol  de Baix.

En una entrevista publicada en El Mundo Deportivo, Armadà va explicar com va ser el seu fitxatge amb el Barça a l’agost de 1926. “Un grup de jugadors del Laietà decidim fitxar pel Barça perquè teníem l’incentiu de la passada del Futbol. Jo ja era soci del Barça des dels 14 anys però també em vaig animar. Inaugurem les instal·lacions del Sol de Baix primer i del Nord del Sol de Baix després, en la Travessera de Les Corts. El Pare Millán va fer el servei d’honor al primer partit “. També explica el que va ocórrer en una data inoblidable per a ell. “El 25 de Març de 1927 jugàvem contra el Gràcia en el partit preliminar del que va jugar la Selecció Catalana amb l’Hindú Club de Buenos Aires. Nosaltres havíem quedat 4-4 i l’Hindú Club va anotar 60 punts. Tot un somni . Record que el millor jugador d’ells ens va recriminar que no sabíem agafar bé la pilota a l’hora de tirar i li demanem que ens donessin lliçons. Ens va dir que vindria dos dies a les 6 del matí. I vi . Una de les coses que ens va ensenyar va ser el tir de ganxo, que a mi em va ser molt bé perquè era petit i rebia molts taps. “Et fiques de costat, em va dir, perquè el contrari no arribi, i aixeques la pilota amb una paràbola. Allò va ser tota una novetat en l’època “.

Escut Veterans basquet FCB
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.